Statut
Klubu Seniora
przy Gminnym Ośrodku Kultury w Klukowie
I. Postanowienia ogólne:
§ 1
Klub Seniora zwany dalej Klubem jest jednostką organizacyjną powoływaną na wniosek grupy inicjatywnej liczącej co najmniej 10 osób.
II. Cel i zakres działania Klubu:
§ 2
Celem działania Klubu jest:
1. inicjowanie i utrzymywanie więzi koleżeńskich wśród seniorów z terenu gminy Klukowo.
2. organizowanie dla członków Klubu życia towarzyskiego, w tym spotkań,
odczytów, wycieczek, imprez kulturalnych itp.,
3. organizowanie grup zainteresowań o tematyce zawodowej, kulturalnej
sportowej, itp.,
4. inicjowanie i organizowanie pomocy dla członków Klubu, wymagających pomocy ,
5. nawiązywanie kontaktów z innymi lokalnymi klubami.
III. Członkowie Klubu, ich prawa i obowiązki:
§ 3
Członkami Klubu mogą być:
1. emeryci i renciści oraz osoby czynne zawodowo wspierające działalność Klubu.
2. przynależność do Klubu jest dobrowolna.
Członek Klubu ma prawo:
1. wyborcze – czynne i bierne do władz Klubu.
2. udziału w zebraniach członków Klubu oraz wszelkich imprezach
organizowanych przez Klub.
Członek Klubu obowiązany jest:
1. uczestniczyć w pracach Klubu,
2. przestrzegać postanowień niniejszego statutu
3. wpłacać dobrowolnie składki członkowskie z tytułu przynależności do Klubu.
Członek Klubu może utracić prawa członkowskie za rażące naruszenie zasad współżycia koleżeńskiego na wniosek Zarządu Klubu.
IV. Władze i organa Klubu:
§ 4
Władzami i organami Klubu są :
1. walne zebranie członków Klubu zwane w skrócie WZK,
2. zarząd Klubu zwany w skrócie ZK,
3. organem kontroli wewnętrznej jest komisja rewizyjna Klubu zwana w skrócie KRK, obligatoryjna w klubach liczących więcej niż 50 członków.
§ 5
1. Najwyższą władzą Klubu jest WZK.
2. W WZK biorą udział z głosem stanowiącym wszyscy członkowie Klubu.
3. W WZK mogą brać udział z głosem doradczym przedstawiciele członków
wspierających zainteresowani działalnością Klubu oraz goście zaproszeni przez ZK.
§ 6
1. WZK jest zwoływane przez ZK, na wniosek KRK lub na wniosek co najmniej 1/3 liczby członków Klubu 1 raz w roku kalendarzowym lub w sytuacjach tego wymagających.
2. O terminie, miejscu i porządku obrad członkowie powinni być powiadomieni co
najmniej na 14 dni przed terminem zebrania.
3.W sytuacjach wymagających niezwłocznego zwołania WZK do zawiadomienia minimum ½ członków zobowiązany jest ZK.
3. Do kompetencji WZK należy:
1) uchwalenie kierunków działalności Klubu,
2) rozpatrywanie sprawozdania ZK z działalności Klubu i sprawozdania KRK,
3) udzielenie absolutorium ZK,
4) wybór przewodniczącego i członków Zarządu Klubu,
5) wybór KRK,,
7) uchwalanie regulaminu Klubu.
§ 7
1. W skład ZK wchodzi 4 członków : przewodniczący, zastępca, sekretarz i skarbnik.
2. Do kompetencji ZK należy:
1) kierowanie działalnością i reprezentowanie klubu zgodnie ze statutem Klubu oraz uchwałami WZK.
2) zarządzanie środkami finansowymi Klubu,
3) wnioskowanie w sprawach nadawania godności członka honorowego, zasłużonego seniora i wyróżnień.
§ 8
1. Przewodniczący Klubu kieruje pracami ZK i działalnością Klubu .
2. Przewodniczący i z jego upoważnienia inne osoby reprezentują Klub na zewnątrz.
§ 9
1. W skład KRK wchodzi co najmniej 3 członków, którzy ze swego grona wybierają przewodniczącego i sekretarza.
2. KRK bieżąco kontroluje oraz corocznie ocenia działalność ZK.
3. W klubach, w których nie ma komisji rewizyjnej jej funkcje spełnia WZK.
§ 10
1. Zarząd Klubu kieruje działalnością Klubu w okresie miedzy walnymi zebraniami członków Klubu.
2. Kadencja Zarządu trwa jeden rok i wymaga corocznego absolutorium dla ZK.
§ 11
1. Do zakresu działania Zarządu Klubu należy:
1) kierowanie działalnością Klubu.
2) wykonywanie uchwał i zaleceń walnego zebrania członków Klubu ,
3) opracowywanie rocznych planów pracy Klubu
4) opracowywanie sprawozdania za okres kadencji,
5) zwoływanie walnych zebrań członków Klubu,
6) powoływanie sekcji problemowych i ich przewodniczących,
7) wnioskowanie w sprawie przyjmowania i skreślania członków Klubu,
8) występowanie z wnioskami o przyznanie wyróżnień dla zasłużonych członków Klubu
2. Przewodniczący Klubu :
1) reprezentuje Klub na zewnątrz.
2) zwołuje zebrania i im przewodniczy,
3) odpowiada za cała działalność Klubu.
3. Zastępca Przewodniczącego :
1) pełni obowiązki Przewodniczącego pod jego nieobecność.
4. Sekretarz Klubu :
1) sporządza protokoły z zebrań Klubu,
2) rejestruje korespondencję przychodzącą na adres Klubu i wychodzącą z Klubu.
4. Skarbnik Klubu:
1) zbiera składki członkowskie i przekazuje je na konto Klubu.
2) sporządza preliminarz budżetowy i kontroluje jego realizacje,
3) przestrzega terminów rozliczeń kosztów ponoszonych przez Klub
4) odpowiada za prawidłowe wystawienie dokumentów przekazywanych do rozliczenia.
V. Działalność finansowa:
§ 12
Klub w swojej działalności finansowej może korzystać z :
-
składek członkowskich
-
dofinansowania ze źródeł zewnętrznych /dotacje, darowizny, itp./
-
dotacje z instytucji państwowych i osób prywatnych
-
dotacje z funduszy unijnych
-
dochodów własnych
VI. Postanowienia końcowe:
§ 13
1. Rozwiązanie Klubu może nastąpić na wniosek: walnego zebrania członków Klubu lub KRK
2. Decyzje w sprawie rozwiązania Klubu podejmuje WZK
Statut wchodzi w życie z dniem 14 lutego 2005 roku.
Zarząd Klubu Seniora
przy Gminnym Ośrodku Kultury
w Klukowie