Statut

Klubu Seniora

przy Gminnym Ośrodku Kultury w Klukowie

 

I. Postanowienia ogólne:

§ 1

Klub Seniora zwany dalej Klubem jest jednostką organizacyjną powoływaną na wniosek grupy inicjatywnej liczącej co najmniej 10 osób.

 

II. Cel i zakres działania Klubu:

§ 2

Celem działania Klubu jest:

1. inicjowanie i utrzymywanie więzi koleżeńskich wśród seniorów z terenu gminy Klukowo.

2. organizowanie dla członków Klubu życia towarzyskiego, w tym spotkań,

odczytów, wycieczek, imprez kulturalnych itp.,

3. organizowanie grup zainteresowań o tematyce zawodowej, kulturalnej

sportowej, itp.,

4. inicjowanie i organizowanie pomocy dla członków Klubu, wymagających pomocy ,

5. nawiązywanie kontaktów z innymi lokalnymi klubami.

 

III. Członkowie Klubu, ich prawa i obowiązki:

§ 3

Członkami Klubu mogą być:

1. emeryci i renciści oraz osoby czynne zawodowo wspierające działalność Klubu.

2. przynależność do Klubu jest dobrowolna.

Członek Klubu ma prawo:

1. wyborcze – czynne i bierne do władz Klubu.

2. udziału w zebraniach członków Klubu oraz wszelkich imprezach

organizowanych przez Klub.

Członek Klubu obowiązany jest:

1. uczestniczyć w pracach Klubu,

2. przestrzegać postanowień niniejszego statutu

3. wpłacać dobrowolnie składki członkowskie z tytułu przynależności do Klubu.

Członek Klubu może utracić prawa członkowskie za rażące naruszenie zasad współżycia koleżeńskiego na wniosek Zarządu Klubu.

 

IV. Władze i organa Klubu:

§ 4

Władzami i organami Klubu są :

1. walne zebranie członków Klubu zwane w skrócie WZK,

2. zarząd Klubu zwany w skrócie ZK,

3. organem kontroli wewnętrznej jest komisja rewizyjna Klubu zwana w skrócie KRK, obligatoryjna w klubach liczących więcej niż 50 członków.

§ 5

1. Najwyższą władzą Klubu jest WZK.

2. W WZK biorą udział z głosem stanowiącym wszyscy członkowie Klubu.

3. W WZK mogą brać udział z głosem doradczym przedstawiciele członków

wspierających zainteresowani działalnością Klubu oraz goście zaproszeni przez ZK.

§ 6

1. WZK jest zwoływane przez ZK, na wniosek KRK lub na wniosek co najmniej 1/3 liczby członków Klubu 1 raz w roku kalendarzowym lub w sytuacjach tego wymagających.

2. O terminie, miejscu i porządku obrad członkowie powinni być powiadomieni co

najmniej na 14 dni przed terminem zebrania.

3.W sytuacjach wymagających niezwłocznego zwołania WZK do zawiadomienia minimum ½ członków zobowiązany jest ZK.

3. Do kompetencji WZK należy:

1) uchwalenie kierunków działalności Klubu,

2) rozpatrywanie sprawozdania ZK z działalności Klubu i sprawozdania KRK,

3) udzielenie absolutorium ZK,

4) wybór przewodniczącego i członków Zarządu Klubu,

5) wybór KRK,,

7) uchwalanie regulaminu Klubu.

§ 7

1. W skład ZK wchodzi 4 członków : przewodniczący, zastępca, sekretarz i skarbnik.

2. Do kompetencji ZK należy:

1) kierowanie działalnością i reprezentowanie klubu zgodnie ze statutem Klubu oraz uchwałami WZK.

2) zarządzanie środkami finansowymi Klubu,

3) wnioskowanie w sprawach nadawania godności członka honorowego, zasłużonego seniora i wyróżnień.

§ 8

 

1. Przewodniczący Klubu kieruje pracami ZK i działalnością Klubu .

2. Przewodniczący i z jego upoważnienia inne osoby reprezentują Klub na zewnątrz.

§ 9

1. W skład KRK wchodzi co najmniej 3 członków, którzy ze swego grona wybierają przewodniczącego i sekretarza.

2. KRK bieżąco kontroluje oraz corocznie ocenia działalność ZK.

3. W klubach, w których nie ma komisji rewizyjnej jej funkcje spełnia WZK.

§ 10

1. Zarząd Klubu kieruje działalnością Klubu w okresie miedzy walnymi zebraniami członków Klubu.

2. Kadencja Zarządu trwa jeden rok i wymaga corocznego absolutorium dla ZK.

§ 11

1. Do zakresu działania Zarządu Klubu należy:

 

1) kierowanie działalnością Klubu.

2) wykonywanie uchwał i zaleceń walnego zebrania członków Klubu ,

3) opracowywanie rocznych planów pracy Klubu

4) opracowywanie sprawozdania za okres kadencji,

5) zwoływanie walnych zebrań członków Klubu,

6) powoływanie sekcji problemowych i ich przewodniczących,

7) wnioskowanie w sprawie przyjmowania i skreślania członków Klubu,

8) występowanie z wnioskami o przyznanie wyróżnień dla zasłużonych członków Klubu

 

2. Przewodniczący Klubu :

1) reprezentuje Klub na zewnątrz.

2) zwołuje zebrania i im przewodniczy,

3) odpowiada za cała działalność Klubu.

 

3. Zastępca Przewodniczącego :

1) pełni obowiązki Przewodniczącego pod jego nieobecność.

 

4. Sekretarz Klubu :

1) sporządza protokoły z zebrań Klubu,

2) rejestruje korespondencję przychodzącą na adres Klubu i wychodzącą z Klubu.

 

4. Skarbnik Klubu:

1) zbiera składki członkowskie i przekazuje je na konto Klubu.

2) sporządza preliminarz budżetowy i kontroluje jego realizacje,

3) przestrzega terminów rozliczeń kosztów ponoszonych przez Klub

4) odpowiada za prawidłowe wystawienie dokumentów przekazywanych do rozliczenia.

V. Działalność finansowa:

§ 12

Klub w swojej działalności finansowej może korzystać z :

  1. składek członkowskich

  2. dofinansowania ze źródeł zewnętrznych /dotacje, darowizny, itp./

  3. dotacje z instytucji państwowych i osób prywatnych

  4. dotacje z funduszy unijnych

  5. dochodów własnych

VI. Postanowienia końcowe:

§ 13

1. Rozwiązanie Klubu może nastąpić na wniosek: walnego zebrania członków Klubu lub KRK

2. Decyzje w sprawie rozwiązania Klubu podejmuje WZK

 

Statut wchodzi w życie z dniem 14 lutego 2005 roku.

 

 

 

 

Zarząd Klubu Seniora

 

przy Gminnym Ośrodku Kultury

w Klukowie

 

Licznik odwiedziń: 245163